ETR Informacja w tekście łatwym do czytania
Regionalny Ośrodek Polityki Społecznej Województwa Śląskiego (ROPS)
Czym jest ROPS?
-
ROPS to jednostka organizacyjna województwa śląskiego.
-
Działa w formie jednostki budżetowej.
-
Ma swoją siedzibę w Katowicach.
-
Działa na terenie Województwa Śląskiego.
Czym zajmuje się ROPS?
ROPS pomaga mieszkańcom w sprawach społecznych, takich jak:
-
Pomoc osobom w trudnej sytuacji życiowej.
-
Organizowanie szkoleń dla pracowników pomocy społecznej.
-
Wspieranie rodzin i dzieci, w tym pieczy zastępczej.
-
Przeciwdziałanie przemocy domowej.
-
Monitorowanie problemów społecznych w regionie.
-
Współpraca z organizacjami pozarządowymi i urzędami.
Współpraca ROPS
ROPS działa wspólnie z:
-
Urzędem Marszałkowskim Województwa Śląskiego,
-
administracją rządową i samorządową,
-
organizacjami pozarządowymi,
-
Kościołem Katolickim i innymi związkami wyznaniowymi,
-
osobami prywatnymi.
Kto kieruje ROPS?
-
Dyrektor: Anna Zasada-Chorab
-
Zastępca Dyrektora: Piotr Polok
-
Zastępca Dyrektora: Mariusz Sajak
Godziny przyjęć interesantów
-
Dyrektor i Zastępcy Dyrektora przyjmują interesantów w godzinach pracy ROPS: 7:30 - 15:30.
Kontakt
Adres: ul. Modelarska 10, 40-142 Katowice
Telefon: +48 32 730 68 68
Fax: +48 32 730 68 69
E-mail: sekretariat@rops-katowice.pl
Strona internetowa: rops-katowice.pl